3424-rgb-wine_masters_23cm

Wine Masters in POST-PRODUCTIE

Waarom bestelt het gros van de restaurantbezoekers nog steeds een Chardonnay of een Merlot? En geen Bourgogne of Bordeaux? In de vijfdelige documentaireseries Wine Masters gaan we terug naar de basis achter beroemde druivenrassen. In verschillende jaargetijden bezoeken we de volgende wijnstreken: de Elzas, Bordeaux, Bourgogne, Loire en Rhône.

Hier ontdekken we het hoe en waarom achter de beste Franse druivenrassen en wijn. Bijgestaan door één van de beste wijnproducenten van de streek leert de consument over de persoonlijke drive van de wijnboeren, de geschiedenis en het ontstaan van deze Franse legendes. De wijnproducenten die gevolgd worden zijn:

Angélus
E. Guigal
Henri Bourgeois
Joseph Drouhin
Trimbach

Deze wijnproducenten hebben allen iets met elkaar gemeen: het zijn stuk voor stuk gerenommeerde familiebedrijven. De familieleden vertellen o.a. over de onderlinge samenwerking, rolverdeling en opvolging.

Op een integere en authentieke wijze vullen Masters of Wine Jeannie Cho Lee en Tim Atkin hierbij hun mening aan over de wijnstreek, druivenrassen en betreffende producent. Zij zullen uitleggen waarom bepaalde wijnen zo populair zijn, wat deze zo uniek maken en hoe de geïnteresseerde wijndrinker de beste keuze qua wijn kan maken.

De documentairereeks zal op een filmische wijze worden benaderd door de succesvolle filmproducent en wijnliefhebber Klaas de Jong. De filmische kwaliteitsdocumentaires “A Bite of China” en “Chef’s Table” dienen als inspiratie voor De Jong. De kwaliteit van Wine Masters zal minstens zo hoog zijn.

Om het proces te volgen, meer diepgang met de producent en een meer filmisch gevoel te creëren, zal er minimaal drie keer verdeeld over het jaar in de wijnstreken gefilmd worden.

Engels is de taal waarin de Masters of Wine en wijnboeren zullen spreken. Deze benadering geeft een internationale doch authentieke flair aan de documentaire.

open de site van Wine Masters in POST-PRODUCTIE.


terug naar home